fredag 29. oktober 2010

Kontantstøtte


Lillegutt da han var en del mindre....

Da har viruset forlatt kroppen, etter en mengde uker, og min kjære data er kommet tilbake fra Oslo der Acer har reparert den! So far so good... Så da er det på tide å blåse liv i bloggen min igjen ;-) Her har det jo vært katastrofe stille lenge nå, men det skal det bli slutt på! Mye har skjedd de siste ukene og i kombinasjon med virusinfeksjonen min så har jeg rett og slett vært helt utkjørt! Men nå er som sagt formen og overskuddet på vi tilbake og jeg gleder meg til de kommende ukenes prosjekter! Viktigst så er det jo det at Lucas har lært seg å gå!!! Han er bare så flink, og det er så rart å se han gå, min lille gutt er blitt så stor og flink...snufs...;-)

Oktober har foresten vært en super måned for Lillevennen Babytepper! Jeg har fått dobbelt så mange bestillinger som vanlig og strikkemaskinen har virkelig fått vise seg. Dette er kjempekjekt og jeg storkoser meg med min lille business :-P Desverre har jeg jo da ikke fått strikke opp noen nye tepper i nye farger, men dette får bare være, det er jo å selge tepper jeg vil!! Det blir nok roligere en gang å da kan jeg være litt ekstra kreativ.

I slutten av November skal jeg og på julebasar med teppene mine og det gleder jeg meg til! Må strikke opp en del og ta med meg. Det skal bli spennende å se kundene foran meg og høre hva de syntest. Da kan de jo se teppene og kjenne på de, noe som er et minus med å ha nettbutikk, siden man ikke kjenne hvor myke og deilige teppene mine faktisk er :-D

Som et lite tillegg til min ellers så travle hverdag så har jeg også blitt selger for barneklær merket Me&I. Noen absolutt stilige klær som jeg liker kjempe godt!! Disse selges via hjemmesalg og ikke via nettet. Føler at det kan bli kjekt å ha en liten 'jobb' der jeg faktisk må ut av huset å treffe folk. Min eneste arbeidskollega til daglig er jo strikkemaskinen min, og den er ikke alltid så pratsom ;-)

Oj...tok tid før jeg kom til poenget her i dag! Kontantstøtte. Jeg har nemlig sendt inn skriftlig oppsigelse til barnehagen i dag om at lille Lucas ikke kommer til å fortsette der etter 1. desember. Dette har ikke vært en lett besluttning her i huset. Vi har begge villet ha Lucas i barnehagen spesielt ettersom det ser ut til at han koser seg der veldig nå, og at han i utgangspunktet bare har vært der 50%, noe vi begge mener er perfekt dose. Kontantstøtten har derimot fått oss til å bikke over til å ha han hjemme. Vi kommer til å ta han med i åpen barnehage i stedenfor. Det er mange flotte slike i området. Og når jeg rett og slett trenger å jobbe helt uforstyret så får mannen steppe inn evt besteforeldre i helgene. Mannen min har ganske ukurant arbeidstid og er derfor ofte hjemme på dagtid, noe som jeg får ta mer nytte av :-D Det skal uansett bli interessant å se hvordan det går, om det går i det hele tatt ;-) Vi prøver hvertfall... :-) Foreløpig er jeg foresten glad for kontantstøtten og mener ideen bak den er god. Men full kontantstøtte er jo 3300. Det kan jo ikke på langt nær veie opp for en vanlig inntekt, men ja, den kan hjelpe på... Og at Lucas har det best hjemme hos mamman, det er jeg overbevist om, selv om han koser seg i bhg! ;-) Så får vi nå se hvor lenge det blir til han igjen skal i barnehagen...

Og sist men ikke minst, deilig 2 ukers ferie er booket! Vi reiser til Israel 30.des og kan ikke si annet enn at jeg gleder meg noe enormt! Ikke supervarmt der på den tiden men dødehavet har allikevel helt ok badetemperatur for en bergenser som meg :-P

Until next time...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar