søndag 29. august 2010

Strikkedilla

Det har vært en lang og travel uke og jeg er nesten litt glad for at den snart er over... Først og fremst har det vært en utfordring å ha en halvpjusk liten gutt i hus, mannen han jobbet mye og ellers måttet fikse rust på bilen så han har vært mye borte, nytt strikkemaskinkurs startet opp igjen på tirsdag og i tillegg har jeg hatt uvanlig mange babytepper å strikke denne uken! Som sagt en travel (men allikevel ok) uke, men nå er jeg trøtt og gleder meg til å være hjemme å ikke gjøre noe særlig av betydning i dag!

Jeg har strikkedilla med jevne mellomrom, men i tiden rundt strikkemaskinkursene så kommer den med stor kraft og fanger meg igjen. På strikkemaskinen så er det strikkejakke til min lille gutt som er ukens prosjekt, men vi får nå se om den blir ferdig før neste gang, tror nemlig jeg må ha litt mer veiledning ja for å få armene fine ;-) Det er ikke bare bare med strikkemaskin nemlig. Ja det går mye fortere å strikke, men samtidig så er det mye mer man kan gjøre når man strikker for hånd. Gleder meg hvertfall til å se hvordan den første strikkejakken blir seendes ut og ikke minst om den passer på lillegutt ;-) På  bilde her ser dere foresten den første genseren jeg strikket på maskinen...den var absolutt bare en test og ble fullstendig feil i størrelsen. Armene var litt for trange og den var ca 20 cm for vid...hehe! Men den var myk og god og lille Lucasen likte det veldig godt! :-) Potensialet er hvertfall der :-P

Mitt nye strikke-for-hånd prosjekt er foresten et nytt skjerf til Lucas som jeg strikker i DROPS Merion extra fine garn. Det er supermykt og ikke minst utrolig behagelig å strikke med, ikke så tynt som Dale sin babyull for eksempel, og derfor går det og litt kjappere ;-) Tror det skal bli veldig fint og ikke minst kjekt å ha nå som det begynner å bli kaldere!

...until next time! :-D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar