søndag 22. august 2010

Skarlagensfeber

Min skjønne lille gutt har fått skarlagensfeber!!! Jeg kan ikke tro det, men slik er det nå. I går morges så ble Lucasen min plutselig så rolig og kom krypende opp i fanget mitt hvor jeg oppdaget at han var glovarm! Målte tempen og den viste 39,7 C!! Frem med Paracet og frem med puppen og gutten sovnet ganske så kjapt!

Resten av dagen gikk til kos og mer kos på fanget til meg eller pappan! Kan ikke si jeg syntest at disse paracettene hjalp noe særlig og på kvelden så var feberen oppi 40C!!! Selv om man hører at dette er ok for en baby så er dette i mitt hode alt for mye og vi ringte legevakten, men fikk der høre at 40C er ok så lenge allmennetilstanden er ok osv...blabla...vent 3 dager med å gå til lege! Jaja...men i dag tildlig ville ikke gutten min verken spise eller drikke...ikke svelge noen ting faktisk, og feberen var fremdeles høy så da bar det til legevakten ...

Traff der en flink og snill lege som fort så at Lucasen hadde skarlagensfeber og beskrev både gårsdagen og resten av dagen i dag til punkt å prikke. Han nevnte at Lucas var illrød i halsen og sa det var bra vi var kommet så fort for det var viktig å komme i gang med antibiotika så fort så mulig for at ikke alle symptomene skulle bli verre for gutten min!

Vel hjemme igjen var Lucas i mye bedre form og lekte å koste seg med pappan, men mat og drikke ville han fremdeles ikke ha, så det ble mega festlig da vi måtte ha i han medisinen, mikstur med appelsinsmak. Jeg går ikke i detalj for da kan man sikkert forveksle det med tortur ... stakkars... Medisinen rant tilslutt ned og nå i kveld har han faktisk spist litt grøt og sovnet tilslutt 20:45....vanlig leggetid er 19:00...alt for sent for gutten min!

Å ha en syk gutt er relativt nytt for oss 'førstegangsforeldre' men føler vi har klart oss ganske så bra i dag. Men må nevne at i de 11 månedene vi har hatt Lucas så har han aldri ikke villet ha pupp. Siden 10 minutter etter han så dagens lys så har han vært en iherdig 'puppegutt'. I dag har Lucas ikke blitt ammet. Han vil ikke ha. Han kan jo ikke svelge stakkars... Han legger seg dermed til og prøver, men slutter i frustrasjon og det er tydelig at det ikke er behagelig for han... Om dette er vanskelig for gutten så er det minst like vanskelig for mamman. Dette har vel vært en av de verst dagene som mamma pga dette. Jeg er ikke klar til å gi opp kveldspuppen nei...kos en med å amme er for meg de mest spesielle øyeblikkene jeg har med gutten min og klarer ikke å forstå at jeg ikke kan amme Lucas for alltid (selv om jeg innser at det ikke kan skje... :-P) Hvertfall, jeg håper han er myye bedre i morgen for jeg liker IKKE å ha syk gutt!!

God bedring Lucas!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar