fredag 15. april 2011

Påan igjen...

Baksiden av en babyjakke i Dale Babyull (Håndstrikk)
Her har strikkedilla tatt meg igjen for fult! Jeg er helt vekke, strikker og må strikke hvert ledige øyeblikk! Det er nå lenge siden sist jeg tok meg tid til å strikke og jeg kjenner at jeg har savnet det! Jeg må bare si at for meg så har ikke strikking så mye med å slappe av, men heller det å komme videre, jeg må se at jeg lager noe. Nå sitter jeg å strikker på pinne nr 3 og det er mye som skal strikkes for at man ser fremskritt. Dette blir jeg stresset av, føler meg litt som i Thomas lokomotivet, 'fortere peser vognene, fortere! ;-) Men skal si det er herlig når jeg ser hvor fint det blir!! Som regel blir det jo det! Ikke uten grunn at jeg kjøpte meg strikkemaskin nei...hehe! Da går det nemlig litt fortere. Med strikkemaskin er det derimot så mye 'mikkmakk', føler meg som en pilot som skal starte et fly noen ganger når jeg skal sitte meg ned med den. Massevis av knapper og spaker som må på riktig plass for at ikke det skal bli totalt katastrofe ;-) 

Nå holder jeg forresten på med en babyjakke med litt fall i. Jeg har sett litt på flere oppskrifter, men prøver meg nå frem litt selv ettersom jeg skal prøve å strikke den speilvendt, i ett stykke, slik at jeg kan måle den opp til å strikkes på maskinen. Vi får nå se...tall og cm beregning er ikke min sterke side, så er spent på når det går gale :-) Det er jo nå det begynner å bli spennende siden jeg nå skal begynne på 'nedoverveien'' ;-) altså fronten. Gleder meg til den er ferdig... 

1 kommentar: