søndag 9. januar 2011

Jerusalem of Gold ... ;-)

Å så deilig det var med litt ferie...selv om det har blitt litt 'ikkeferie' greier å fikse her nede og da! Vi har nemlig vært å sett etter leilighet til leie i dag, vi har fartet som bare det frem og tilbake, men ikke funnet noe vi bare må ha. Enten er det for dyrt, for lite, for dårlig standard eller for langt vekke fra universitetet....for ja, jeg skal nemlig fullføre min MA grad fra en del år tilbake, på The Hebrew University her i Jerusalem. Er jo nesten mitt andre hjem etter å ha bodd her i hele 5 år, og må si det er kjekt å se kjente ansikter og steder!! Det er allikevel mye stress med å flytte til et annet land, selv om det bare er for 4 måneder. Vi har jo med oss lillegutt som gjør at man må være litt mer organisert en man kanskje ellers hadde vært. Og snakk om impulsivitet, ikke lenge siden vi bestemte oss, vi har skikkelig måttet hive oss rundt. Nå skal vi hjem igjen på onsdag og da har vi ca 3 uker til å pakke sammen livet vårt hjemme og ta med oss noen småting nedover igjen. Strikkemaskinen min bland annet, blir den med til israel? Huff, ikke spør...har ikke noe svar ennå på det faktisk! Alltid skal nå alt være så komplisert... Været, la meg snakke litt om været, det har så og si ikke regnet her nede på et år, en grusomt tørr vinter i fjor er fulgt av en enda mer grusomt tørr vinter i år, men tror du ikke regnet kom med oss da? Er jo glad om jeg kan hjelpe til da, regionen trenger jo vann, men hadde virkelig håpet litt mer sol. Et par nydelige dager har vi hatt, og følte meg faktisk litt solbrent her en kveld :-D men ellers har det vært vanlig norsk vår/sommer vær. Tja, ellers har vi vært på alle våre favoritt restauranter, eller noen av de hvertfall, og vi har spasert rundt i gamlebyen, hatt oss en tur innom klagemuren, vært oppi kiryat shmona og besøkt noen venner der, i det hele tatt fartet litt rundt. Men jerusalem er jo der vi trives best og har holdt oss der noen dager! Har ikke savnet kjøringen her nede foresten, til og med min stakkars mann, israeler og alt, hadde nesten glemt hvor grusomt det er etter 2 år i fredfulle norge, der man hvertfall har litt forutsigbarhet lang veien...akk! Nå sier jeg god natt, nå snorkes det nemlig voldsomt rundt meg her ;-) God Natt :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar