tirsdag 28. september 2010

Barnebursdag så det holder...

Den siste uken har vært sterkt preget av Lucas sin 1 års dag, som forsåvidt var på torsdag den 23. september! :-D Min lille gutt er blitt stor! ;-) Men på selve dagen hadde vi bare et par oldeforeldre over på litt kake og Lucasen fikk åpne preangen fra oss, som forsåvidt var tidenes kuleste traktor med hanger!! Foreldrene syntest den var minst like gøy som minsten, på kjøpstidspunktet vel og merke, nå er vi litt vel lei alle dyrelydene, motorlyd og ikke minst bonden som sitter og synger iaiaoo..... :-P Håper batteriet ikke varer i evigheter ;-)

Ellers holder jeg og på med et nytt strikkeprosjekt, 'Prosjekt Strikkebukse'! Jeg har allerede strikket et par bukser til Lucas på maskinen, men det har trengtes noen småjusteringer i oppskriften ja så jeg har ikke fått til den perfekte buksen ennå, men nå er jeg ikke langt unna tror jeg! Nå ligger det nemlig til damping 2 deler som forhåpentligvis i løpet av dagen blir satt sammen til en flott strikkebukse!! Håpet er jo at jeg tilslutt lager noe som jeg kan selge... ;-) Men da må jeg få den fiiin! Er selv stor fan av strikkebukser og brukte det mye på Lucas helt frem til i sommer...men nå er det jo på nytt ullsesong så dette skal bli bra!

Tilbake til bursdagen. Fredag var det barnehagedag og feiring der. Der fikk han en fin bursdagskrone som han likte kjempegodt å ha på seg faktisk...;-) Og mamman hadde selvfølgelig  bakt halvgroveblåbærmuffins som vist falt veldig godt i smak. Det er foresten kjekt å se at gutten smiler og blir glad hver gang vi kommer i barnehagen, det synes virkelig at han trives der, selv om han allikevel griner en skvett når mamman eller pappan må gå :-P Men det slutter kjapt så det er vel greit...

Men ja, den store dagen skulle jo feires søndag 26. september i leid lokale sammen med 50 venner og familie! Så lørdagen gikk med til hasteinnkjøp av diverse glemte ting...som kaffe, tenk å glemme å kjøpe kaffe?! Det var heller ikke så enkelt å finne fint og ikka alt for dyrt bordpynt. Vi kjøpte nå fine papirduker på Europris i damaskusmønster, billig og fint. Og så kom jeg tilfeldigvis over en restekurv hos nille med diverse bordstæsj i riktige farger :-D som sammen med Mikke Mus servietter gjorde at vi tilslutt ble veldig fornøyd med bordene :-) Ting må ikke nødvendigvis være så dyrt for å bli fint nei! Ja og et lite tips, noe som viste seg å bli veldig populært var de små albumene som jeg hadde laget på nfoto.no til 39 kr stk (tror det var kampanjetilbud...) med masse fine bilder av Lucasen fra det siste året, eller året, hans eneste år :-P Det var gøyt å se hvor stor han har vokst seg og ikke minst hvor utrolig liten han var for bare et år siden....(*tåre i øyet*... :-) Festen var ellers en stor suksee!!! Jeg tror alle storkoste seg, og ikke minst Lucas var helt i 100! I begynnelsen var det nok litt mye så da hang han på mamman, men etter at alle hadde satt seg til å spise og ikke minst prinsen selv hadde fått i seg litt mat så ble ting med en gang mye kjekkere! Han hadde jo ellers en skokk av småjenter etter seg som stor for full underholdning hele kvelden...hehe (mine små søsken og kusiner)!

Gavene var mange og det tok tid å åpne alt og samtidig huske hva han fikk av hvem. Han fikk masse flotte klær, og da en del ull til vinteren som han absolutt trenger nå som han er blitt barnehagebarn på halvtid! Gavekort og penger blir nok også brukt på 'barnehageutstyr' tenker jeg! Jeg kan gå helt gal i slike barneklærbutikker... :-P Og som dere kan se på bilde så fikk han og 'en del' leker.... Såå mye fint! Rommet hans ser nå ut som et skikkelig gutterom fult av fine leker :-D Dessverre for mamman og pappan, men til Llucas sin store lykke, så har de fleste lekene knapper å trykke på som lager alle mulige lyder. Lucas er veldig glad i musikk og sitter ofte å danser sor seg selv på gulvet av ulike 'lekelyder'....han er bare så søt!  I tillegg fikk han en hjemmelaget stol i tre av oldefaren. Han har laget en slik til alle de yngste barnebarna og nå til sitt første oldebarn. Lucas liker generelt stoler, han krabber lett opp i de, selv enkelte ganske høye, og sitter seg godt til rette...en skikkelig livsnyter tror jeg han er... ;-) Så den likte han megagodt! All in all en veldig kjekk bursdagsuke for oss alle! Men det blir uten tvil ikke slike store bursdagsfeiringer hvert år nei...jeg lå strak ut i hele går helt utslitt! En liten binyhet er jo at Lucas sover så god om natten nå på sitt nye rom, og han sovner flott av seg selv hver kveld! DET er luksus det når man tenker på hvordan det har gått for seg det siste året.... Flott start på et 'nytt' år for Lucas! Gleder meg til hver nye dag med han :-D 'smask'


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar