onsdag 8. september 2010

Strikkemaskinkurs

Da har jeg igjen vært på strikkemaskinkurs!! Fy som jeg koser meg der...3 timer bare flyr avgårde! Vi er bare 3 stykker for øyeblikket så vi får all den hjelp vi trenger, og ikke minst er det kjekke folk og en flink 'strikkemaskindame' :-P Hun holder til på Husquvarna i byn (Bergen ;-) og vet alt det som er verdt å vite om strikkemaskiner. På bilde ser dere foresten en veldig uferdig strikkejakke som jeg har strikket i Dale Babyull og som er ment å passe min egen lille Lucas! Foreløpig har den bare en arm (!) men den andre håper jeg å få på i løpet av uken, OG ikke minst en rad med knapper og knappehull...er litt usikker på hvordan det kommer til å se ut, men dette er da altså den første strikkejakken jeg har laget på strikkemaskinen og det var absolutt ikke så lett som jeg hadde trodd (og håpet...!) Men som med alt annet så må man vel bare øve litt så kommer det. Det blir vel en del halvgroteske greier før jeg får ferdig noe om Lucas faktisk kan gå med blandt folk...:-P Dette er foresten mitt lille hobbyprosjekt for tiden innimellom all babyteppe produksjonen ;-) September har så langt vært unormalt travel og ikke mye dilleogdulletid på maskinen så langt. I tilegg er Lucasen litt småpjusk for tiden. Han har feber litt på og av ...men mener det kan være tennene som plager han. Hosten og den tette nesen tror jeg ikke er tennene derimot...akk...det er alltid noe stakkars! Han som akkuratt er ferdig med den dere skalagensfeberen... Legger også med et bilde av den lille Lucasen som ser på mikke mus klubbhus...meget intenst ja... :-D Verdens nydeligste gutt ;-) Ellers har han desverre oppdaget at man kan åpne skapdørene nederst i reolen vår i stuen... Enn så lenge har de vært fredet men nå må vel alt flyttes vekk antar jeg... Noen som har noen tips på hvordan man slipper å ommøblere hele stuen nå som minsten skal på oppdagesesferd over alt?! Det blir nok mye 'nei, ikke lov' fremover ja... :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar