lørdag 16. april 2011

Barnehagegutt...snart!

Gutten min vokser... I går fikk han barnehageplass :-D Mamman og pappan er ihvertfall veldig fornøyd med at de fikk førstevalget sitt! Så fra august så skal Lucas bli barnehagegutt på heltid!

Jeg er så uendelig takknemlig for at jeg har kunnet være hjemme med gutten helt til nå. Vi har kost oss sånn! Samtidig så ser jeg nå at Lucas kommer til å kose seg i barnehagen. Han er en trygg, sosial og lite sjenert gutt som er glad i å være i aktivitet, spesielt sammen med andre barn! Det er med lett sinn jeg sender han fra meg og håper selvfølgelig at han kommer til en bra barnehage hvor han kommer til å trives sammen med både de andre barna og ikke minst personalet! 

Og mamman gleder seg til å kunne diske opp med spennende matpakker hver dag! Hehe... :-D 

Klar til å innta barnehagen (om ca 3 mnd ;-)
Store gutter kan ikke henge i puppen på mamman dagen lang! Om som tidligere nevnt så har vi startet på hva vi nå kaller trinn 1 av 3 av avvenning av pupp, hvorav da trinn 1 er morgenpuppen (inkludert å komme inn i sengen til mamman og pappan i 4-5 tiden om natten). 'So far so good' kan vi vel si. I dag er det morgen nr 3 og han sto ikke illsint og hyylende på soveromsdøren vår og ville inn til mamman...(hikst) I tillegg så fikk pappan gutten til å sove igjen da han våknet, illsint, kl 03:45 og ville til mamman. Det og var et steg i riktig retning... 'Babysteps', men allikevel. Så vi er liiitt trøtt her for tiden...gjesp!

1 kommentar:

  1. En venninne av meg ammet fortsatt da datteren var 4 år. Mot sin vilje. Mammaen var nemlig FULLSTENDIG i koma om natten, og for å få en stopp på at frøkna kom inn og forsynte seg selv mens hun sov, la hun seg med BH og t-skjorte. Om morgenen våknet hun med t-skjorta på magen, og puppen halvt ut av BH`n. Og frøkna lå og sov godt i sin egen seng. Hadde bare kommet for å få seg en sup! Herlig! :D
    Lykke til med avvenning. Og deilig å få barnehageplass, de får ut så mye mer energi i bhg enn hjemme, og selvsagt er det morsommere for dem med en hel skokk med unger de kan leke med enn en kjedelig mamma! ;o)

    SvarSlett