tirsdag 5. april 2011

Syke barn i barnehagen

Lucas hadde en 50% plass i barnehage et par måneder i fjor og da var han igjen syk 50% av tiden han skulle vært i barnehagen. Nå venter vi igjen på brev fra kommunen om hvor vi får plass til lillegutt. 

Ifølge Aftenposten så sender mange foreldre syke barn i barnehagen pga press på jobben. Dette forklarer jo igjen hvorfor så mange faktisk må være hjemme med konstant syke barn når de treffer på allslags basselusker i en barnehage full av syke barn (satt litt på spissen)! Men hva skal man gjøre da når ungen er syk uke inn og uke ut og sjefen bare blir surere og surere? Ikke noe lett det der. Jeg håper jo selv at jeg hadde valgt å ha min lille hjemme til han var helt frisk ettersom det er i mitt hode det eneste riktige både for meg, ungen og de andre barna (foreldrene) i barnehagen. 

Vi venter som sagt på barnehageplass og håper å få plass fra så tidlig som mulig etter 13 juni slik at jeg kan sitte hjemme å skrive ferdig oppgavene mine å få de inn så fort som mulig. Poenget med det er jo slik at jeg kan få ut papirene/graden min og ikke minst at jeg kan komme meg ut i full jobb. Hvilken jobb det blir er ikke godt å si, tar vel det første og beste nå til å begynne med. Sist Lucas var i barnehage fikk han skarlagensfeber, virusinfeksjon, ørebetennelse og virusinfeksjon igjen så og si rett etter hverandre. Krysser fingrene først og fremst for at lillegutt ikke blir syk (helst noen gang ;-) og så for at jeg evt får meg en forståelsesfull sjef som innser at man ikke har annet valg enn å være hjemme med minsten når han er syk. 

Ps. Har og kost meg litt med å lage ny header i dag og er ganske så fornøyd! :-) Litt mer 'sommerlig' ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar