fredag 25. mars 2011

Hade


Hade er det mest brukte ordet til min lille Lucas. Hade betyr Hade, Hade betyr Takk for maten, jeg vil ikke ha mer. Hade betyr gå vekk å la meg være i fred med ulovlighetene mine. Hade betyr flytt deg :-D

Ellers hører vi støtt og stadig, Oj, Se!! Se der!!! Eller bare Oj, oj, oj!! Se, se se!! 

Han svarer og fint ja når vi spør om han vil se Mikke Mus ;-) Han svarer og ja når vi spør om han vil bade, spise, drikke eller se mer Mikke Mus! ;-) Det er deilig å se at han forstår hva vi sier til han og at han kan svare riktig. Han virker og veldig glad når han ser vi forstår han! 

Lucas er 18 mnd og skal lære seg to språk. Vi hører jo mye at det derfor kan ta litt lengre tid for han å begynne å snakke. Det er uten tvil lenge siden jeg hørte et nytt ord fra han. De jeg har nevnt ovenfor har han sagt lenge allerede. Så ja, vi venter i spenning! :-) 

Når begynte deres små å snakke for alvor?

4 kommentarer:

  1. Morsom og koselig alder!
    Mine har egentlig snakket veldig tidlig, og de har ikke stoppet igjen heller... :D

    Lillegull hadde knabbet en pose peanøtter hun hadde tenkt å fortære i smug i dag, men så lenge hun kommer og spør om jeg kan lukke øynene utløser hun jo alle varselbjeller! :D

    SvarSlett
  2. Nei så morro å møte deg her :) Skal lagre deg blandt mine favoritter med en gang!
    For en herlig gutt du har... Skal lese litt mer på bloggen din, og se på teppene dine etterpå :)
    Men - hva er det du studerer nå da? Evig student du :)

    SvarSlett
  3. I 'ligeså' skulle jeg til å si :-P Jeg har allerede lagt deg inn på blogglisten min ;-) Jo har blitt litt sånn evig student over meg, finner jo alltid på noe å gjøre innimellom så blir jo aldri ferdig ;-) Men er nå inne i mitt siste semester av 2 årig Master i israelsk Samfunn og politikk! Etter det er det studie stopp her i gården...!! Nå er det nok! Ang teppene mine så har jeg jo en liten pause der, men starter opp igjen for fult i løpet av sommeren ;-) PS. Håper campingvogna ikke flyr avgårde :-P

    SvarSlett
  4. Så heldig han er som får lære to språk!!
    Min lille har ikke fått fart på pratingen før nå, og det går fortsatt stort sett bare i enkeltord. Han blir to år i mai, så nærmer seg toårsdagen med stormskritt.. Veldig gøy når de kan gjøre seg litt mer forstått :)

    SvarSlett