torsdag 10. mars 2011

Studentlivets gleder!

Gøy på lekeplassen med ny lekebil som han raser avgårde med!
Å begynne å studere igjen var noe jeg var litt små nervøs for ettersom det er en stund siden sist og jeg nå har med meg en liten gutt på 18 mnd som tar ganske mye tid/energi for tiden :-P Men, 'so far so good!' Etter to grusomme uker der Lucasen ikke ville hverken sovne eller sove så plutselig sovnet han en kveld og sov natten gjennom, og da mener jeg fra 19-05/06! Det er bare superdeilig! Itillegg så legger jeg han i sengen etter en liten 'kosepuppestund' (ja jeg ammer litt enda, og trives med det!) helt våken men fornøyd og etter litt prating og diverse tulling inne fra rommet så blir det fint stille etter ca 5-10 minutter! Både legging og soving går nå som en drøm :-D Det er deilig det...! Hadde ikke det gått seg til vet jeg ikke hva jeg skulle ha gjort, sovet gjennom alle forelesningene kanskje? Pappan er jo nå og hjemme med gutten de fire dagene jeg er på universitetet og han stortrives, det gjør de vel begge to! De er masse ute og det liker Lucas! Han er en skikkelig 'utegutt'! Han løper, hojer, sjekker og studerer! Ikke mye gåing på han for tiden for han skal rett og slett bare løpe, han har det travelt og har mye å rekke over virker det som, i redsel for å bli tatt inn igjen...hehe! Å være på lekeplassen er suupert og han drar oss i armene hver gang vi skal ut for å gå i lekeplass retningen (lekeplassen ligger rett utenfor huset)! 

Hadde jeg kunnet photoshop hadde jeg fjernet markørpennen min...hehe!
Jeg har fra lillegutt ble født sept 09 ikke vært ute i jobb igjen, men har vært hjemme. Jeg har storkost meg hjemme og er så evig takknemlig for at jeg faktisk fikk sjansen til det! Jeg følte nemlig ikke for å sende minsten i barnehagen 100% før nå nylig. Nå ser jeg at han er mer klar for noe sånt! Han har og hatt mye kontakt med barn på samme alder hele veien gjennom mine venner med barn og ikke minst åpen barnehage. Dette har føltes riktig for oss og angrer ingenting! However ;-), jeg kan ikke si annet enn at å sitte på forelesninger og igjen lese fag, høre om annet enn tannkløe og rar farge på bæsjen er utrolig deilig! Jeg sier det igjen, jeg stortrives! Å lære nye ting, tenke og forstå! At det er mye å gjøre, ja, og at jeg får litt panikkangst innimellom når jeg tenker på hvor mye jeg må skrive og lese gjennom innen sommeren er over, absolutt ja, men foreløpig så ser jeg skikkelig frem mot det! Begynner så smått å komme i gang med litt skriving og, føles bra! 

Over til noe helt annet, været! Jeg sitter her nå med ullteppe rundt meg og hutrer i sofaen! Ute regner det og blåser og har gjort det i hele dag. Skikkelig Bergensvær, dessverre! Sist uke var jo bare så nydelig, varm og fin. Vi gikk jo i shorts her hele gjengen, men nå er det igjen kaldt. Og siden disse murbygningene her nede er laget for å holde varmen ute så ja, blir det ganske kaldt inne ja. Vi har kjøpt oss en ovn og den står inne på rommet til Lucas, som forsåvidt igjen sover i ullpysjen sin (glad jeg valgte å ta den med!). Gleeder meg til solen og varmen kommer tilbake, ifølge værmeldingen, en gang på lørdag ;-) 

Prøver ellers å 'slanke' meg litt! Huff, men ikke så lett....så langt har jeg begynt å spise mye sunnere,    det er jo noe ihvertfall, men trenger å gå ned en mengde kilo ja! Får begynne å ta situps under forelesningene :-P

Until next time!

Shalom


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar